Kanon bra underlag på grusvägarna!=)

.. Regnat 24 timmar i steck och slutade lagom tills att jag släppt ut alla hästar i morse.
Kajsa kom upp bra tidigt så vi red iväg i lagom tid i helt okej väder. Efter några km så blev det strålande sol, och jag som lagt ländtäcke på Alco i fall det skulle börja regna igen, fniss. Men tror inte han brydde sig så mkt om det.
Blev massvis med skritt men när grusvägar dök upp travade vi glatt på med våra goa pojkar *ler*
Alco skrittade riktigt fort idag, hade i högsta växeln hela tiden och så länge vi var i täten fick vi stanna upp flera gånger för att Jameson skulle hinna skritta ifatt (A)
Han har orken och kondisen till distansen minst sagt, det är bara jag som kanske blir väldigt slut i kroppen, skratt:P
Vi hade tänkt ta oss till skogen med dom två innan distans nr 2 så vi kan träna i backar, södra skåne är väldigt platt som sagt, haha:P

Har inte hunnit träna med att köra med släp ännu så drömmen om att köra Alco till tävlingen nästa helg börjar blekna, lutar mer åt att ja håller mig till passagerarsätet. Får iaf köra släpen tom upp till stallet på morgonen när inte många är ute på vägarna.. Kan väl inte va så svårt egentligen kan man tycka.

Nåja, ha en fortsatt bra helg!:)

image113


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0