Tillbaka till allvaret

.. finally!:)
Fick hoppa ur sängen klockan 06.00 o infinna mig på jobb strax innan sju, sen var det ut o ge insulin till fem pers då personalen saknade deligering o sen hem igen. Hann få i mig lite frukost innan det var dags att åka till Alco.
Putsade lite extra på honom idag då det vankades träning.
Vädert var lite halvmysko, hängde regn i luften hela tiden så vi red upp till ridhuset. Lisa stod redan där o väntade när vi kom dansandes (hade stött på en farlig lerklump längs vägen)
Pratade igenom vad jag/vi behövde träna på först o främst o red igenom honom i alla gångarter innan allvaret började;)
Har haft en förmåga att luta mig lite snett åt höger när jag rider, men då jag inte märker de själv kan jag inte göra mkt åt det. Sen har jag oxå fått påpekat för mig att Alco går på 3 spår i galoppen vilket förvisso är lite konstigt för då skulle han gå i "sluta" på var långsida.. Men "folk" är ju så högutbildade nuförtiden att vem som helst har rätt att yttra sig ;)
.. sen kommer ju en del ord av somliga som påstår att en häst bara kan bygga muskler om den svettas *asg*
Hur som helst:
1. jag satt rak som en PINNE!
2. Alco gick SPIK-RAKT i alla gångarterna. TJIII fick ni;) HAHA*

Han kändes fullkomligt suverän, trots att vi båda hostade damm med jämna mellanrum.
Vi tränade jätte mkt på skänkelvikningar o på mittvolten skulle vi på de öppna delarna ha rumpan innanför voltspåret o utanför voltspåret om vartannat. Han kändes lite segare undan höger skänkel och jag fick kämpa som ett djur för att få han dit jag ville medan han i vänster varv gick nästintill perfekt.
Fick även träna på galoppombyten vilket sitter ganska bra nu, är jag för snabb o han inte hinner med eller tvärtom.. så byter han bara med fram. Men det är bara till att göra om igen:)
När hon sa att vi skulle göra skänkelvikning i galopp gapade jag bara; för de har jag bara testat ute på grusvägar i "aktiverings-syfte" bet mig i läppen o koncentrerade mig till fullo o gav oss in på ett försök, lätt som e plätt.! Blev nästan lite överraskad själv där.
När en timme gått avslutade vi även om Lisa ville köra ett tag till med oss ;D Men jag kände att jag inte orkade med dammet längre.

Bokade tid till nästa söndag direkt, o då hoppas jag på att vi kan vara ute på fälten.
Hovis på onsdag. En ny hovis då min fått ryggskott + ska byta jobb o knappt sko längre.
Så Sandras hovis kommer så får vi se om jag är nöjd med hans typ av skoning, men de tror jag säkert:) Han skor egentligen bara med speciella skor som bl.a galoppörerna har då han jobbar en del på jägersro, men han offrar sig o sätter på Alco "vanliga"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0