Galen Panna

Vissa dagar undrar jag var det tar åt Alco.
Idag skulle vi ut på tur md Sofia o Mackie. Sofia är ganska osäker i sadeln när hon är utanför inhägnad då Mackie är värsta mesen ;D
Hon hade inte heller ridit på 2 veckor; alltså inte alls sen hon flyttat.
Lovade att Alco är jätte snäll. Mesig men snäll o finner sig i det mesta o har coolat ner bollen massor det senaste året.
Tji fick jag/vi. Han trippade på tårna redan från starten o stod mer på två än fyra ben.
Idag törs jag tom säga att han inte bara var dum o bar sig illa åt. Utan han var så FRUKTANSVÄRT pigg att jag fick kämpa för att kunna hålla honom i tom skritt:O

Ingen galopp beslutade vi snabbt. Massa skritt o lite trav.
När han reste sig gång på gång o kastade sig framåt för att resa sig igen beslutade vi oss för att rida hemmåt innan han satt för mkt griller i huvudet på Mackie.
Väl hemma galopperade ja av honom, MASSOR i ridhuset.. *asg*
Jösses emalia^^


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0