Jordbävning

Responsen är lika med noll just nu så idag får det handla om det värsta jag någonsin varit med om.
Steg upp klockan sex o gjorde som vanligt.. Sätter mig alltså vid datorn, kollar nyheter på nätet samt äter lite frukost.
Vid 6.20 hör jag ett ljud som bara ökar o ökar.. Som en tryckvåg. Hjärtat slog vansinnigt fort.
Vänder mig om o försöker resa mig upp men ramlar tillbaka i stolen igen o allt skakar ngt vansinnigt.. Trodde jag fått ep anfall eller något.
I panik ringer jag mamma som 5 min innan gått till jobb. Skriker "va é de som händer" -Hon hade oxå hört det men inte kännt något, men hon blev aningen uppskärrad när jag berättade hur allt skakat.
Katterna var i upplösningstillstånd.
Springer in i mitt sovrum o  drar snabbt upp persiennerna o tittar ut, var bombis på att en bil exploderat eller att det var en gasexplotion.
Ser inget så springer vidare in i vardagsrum nr 2, ser inget däriheller.
På skakande ben försöker jag snabbt borsta tänderna så jag kan komma iväg. Jag skojar inte.. Jag SKAKADE.. Kunde knappt stå på benen eller borsta mina tänder.
Under tiden trillar sms in på mobilen o msn.en plingar.
Snart var det ett faktum att vi haft jordbävning, 4,7.!
Med utgångspunk väldigt nära oss.
Får tag i Magda som kollar till hästarna men hon upplevde inte att de var oroliga.. Vilket jag snart kommer märka när jag åker ut till honom. Han är ju vansinnigt känslig så jag blir inte förvånad om han är stressad idag.

Skakis fortfarande.. Fy.


Gällande Alco då. From tors nästa vecka så ställer ja av honom i två veckor.. Så att han inte tappar för mkt i kondis lr muskler.
Hoppas två veckors total vila kan få honom på bättre humör.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0