Ute i yrvädert ;D

Kajsisen åkte med mig upp till stallet i morse. Klockan nio närmare bestämt ;D
Efter att allt fix runtomkring var klart var de bara att plocka in våra djur ;D Alco är lika go som alltid o går hela vägen till mig, o fortsätter gärna ut ur hagen om jag inte hinner få grimskaftet över halsen fort nog ;D Har fått sluta ta grimma för jag hinner inte få på den snabbt nog:P *inget är som väntans tider, asg*
Barbacka tur ovanpå fleecetäcket blev det för oss båda idag. Att jag inte tänkt på att ha täcke under innan, helt varmt o mysigt!:D
Kajsa lurade i mig att vi skulle skritta fram på grusvägen. O då måste ja lägga till att hon red i grimma + tyglar ;)
När vi vände dom hemmåt var det verkligen en helomvändning o sen Lizzie som fick tuck-juck; hon snurrade på tvären över hela grusvägen o släppte då inte förbi oss. Backade ut med baken på åkern o stegrade lite smått så Kajsa hoppade av så fint o ledde henne ist.
Halvvägs upp för vägen kommer Susanna körande, hon stannar så långt till sidan det går så vi kan gå förbi sen gör hon (av misstag hoppas jag) en rivstart när Lizzie o Kajsa är precis förbi så Lizzie springer ut på åkern med Kajsa åkandes efter *asg* Alltså.. Ja..
Alco som hörde allt bakom sig flyger upp i luften o vänder runt samtidigt så jag får klammra mig fast för allt jag är värd i täcket.
Pii, sträckte hela högersidan från ryggen ner i skinkan.
Men men.. Tillbaka i ridhuset.. Levandes.
Red lite lättare dressyr en stund innan vi avslutade dagens pass :D

Nu é de lite "paus" sedan ska ja möta upp Emma för o hämta ut biljetter o därefter blir det ännu ett arbetspass

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0