Magknip och stallmys

.. lyckliga er :)
Igår, strax efter att jag bloggat klart fann jag vår äldsta katt konstig, försökte resa honom upp men han bara la sig ner och andningen var snabb och ytlig. Tog oss till trelleborgs veterinären men de hade ingen veterinär inne och mer ofärskämda människor har jag ALDRIG träffat, de kollade inte ens på katten. Var sura och sa "ring ner först nästa gång" sen sa de att i morgon (dvs idag) hade de fullbokat så vi fick vänta några dagar *förbannad*
Fick tillsist tag i Kajsa som senare på kvällen körde oss till Malmö djursjukhus där han fick somna in=( Jätte tufft och det smärtar fortfarande, så jag försöker hålla mig hemifrån så mkt som möjligt så jag slipper tänka och känna. 14 år tsm och vipps så är de över. Veterinären där trodde han hade en tumör på lungan eller/och troligen fått en stroke varav frambenets konstiga ställning.
Mkt tankar har vandrat i huvudet och jag tror jag kommer skriva en insändare till tidningen om bemötandet på första stället, för det är inte acceptabelt.
Skulle tant Agda ringa sjukhuset först och fråga "Hej min man har hjärtstillestånd, kan jahan komma nu eller vänta tills i morgon"
Nej fy och usch! Sen när fick människan rätten att värdera djur mindre än sig själv

Idag mådde jag som väntat inte mkt bättre, var på praktiken med värsta magsmärtorna som jag relaterar till gårdagen, sedan bar det direkt av till stallet. Snacka om att kunna släppa alla världs problem när jag är med Alco.
MIna magsmärtor ledde faktiskt till en ganska stel och spänd ridning med viss framåtböjning. Men för att ha en sån knasig matte som inte alls gör som hon brukar så skötte Alco sig så himla bra. Red bara precis igenom honom så jag får köra en riktig genomkörare i morgon ist + ta lite små skutt så han får kul.=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0