Lång dag

Inledde dagen med att lastträna Alco mha Kajsa. Har nämligen fått den sk "last-hjälpen" från börjes och den fungerade göö bra! Nu vet jag att det kommer gå att få in honom själv i fortsättningen vilket underlättar enormt när man kanske inte har ngn med sig på tävlingar mm.

Senare försökte vi oss på ett dressyrpass med cavaletti, jag tror någon dopat Alco.. Haha, han trippade mest på tårna, inte ens en halt kunde vi få till. Kämpade hur länge som helst med honom innan vi skrittade av.
Med andra ord var det en extra svettig ritt idag *fnissar*
Antingen har han väl busat förlite i hagen eller något, jag har faktiskt ingen aning om vad det tagit åt honom. Han var över-speedad redan när vi lastade honom.

Första bilderna med nya kameran upplagda, ett himla bekymmer! Måste finnas ett enklare sätt att ladda upp dom, men i väntan på tekniker så fick jag gå tusentals omvägar för att slutligen ha de på datorn så att man tom kan komma åt dom (A) Har lagt upp några på min bilddagbok som jag länkar till här någonstans.

Sen den för många tror jag, tråkiga nyheten.
Linus Andler begick självmord i förrigår tragiskt nog, en stor inspirationskälla gällande häst-hanteringen osv.
Ni som inte vet vem han var så var Linus en känd ridande polis som åkte runt och visade sitt arbete och hur man gick tillväga för att få hästen dit man ville.

/ Linda

image90

image91


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej vännen, jag är mållös...vilka bilder!!!!
Snacka om bra kamera :))))))))
Har aldrig sett så fina kort på din Al Dia Capo, detta är ju FANTASTISKT!!! Heja Linda, tur du ej ger upp...det va värt allt jobb *fniss*. TACK!!
Mulpuzzar o gokramizar från Ozz :D

2008-01-13 @ 17:00:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0