Färdigbehandlad?

Sista dosen butta idag och fortfarande en liten "bula" kvar på benet, dock mkt bätte jämfört med vad det en gång var.
Har som sagt varit ute o promenerat med honom lite varje dag så han inte bara står och han har bara blivit piggare o piggare, igår dansade han hela vägen tillbaka mig proandes sidan om *skratt* Tror även att han känner sig uttråkad när han inte blivit riden på senaste eftersom han kommer i full fräs till grinden när man kommer nu igen. Han slutade ju med det när Maggie kom ut till betet, att komma till mig alltså. Men nu så!;);)
Hur som helst.. efter rådfrågning med Fork (veterinären) ska jag börja skritta honom i morgon och vara jätte noga med att kolla benet och att springa med honom innan o efter ritt för att kolla så att han går rent. Skulle han börja markera igen så ville han komma ut igen och avgöra om vi ska in till Helsingborg eller ej, men förhoppningsvis slipper vi detta.. Har vi "tur" är det "bara" ett överben som är på väg att bildas och i så fall kan han inte ha varit ormbiten även om det är de vi fortfarande tror.

Måste bara berätta ;) Man har ju lätt för att reagera o bli förbaskad, speciellt nu förtiden.. :P (skyller på att jag jobbar häcken av mig)
Kommer körandes till betet tillsammans med mamma (igår kväll) o långt innan vi svänger in på grusvägen ser vi två bruna "köttbullar" springa fram o tillbaka o en MASSA människor i hagen. Störde mig redan där för va f*n ska man jaga runt på hästarna för.. Kom in på grusvägen o hur mkt ja än letade kunde jag INTE se Alco utan bara Nasse o Maggie som sprang som dårar o människor som gick runt i hagen. Började bli mer o mer förbaskad samtidigt som ja började bli rädd. Var nästan helt framme o kunde fortfarande INTE hitta Alco. Svänger runt bilen o ser Alco UTANFÖR hagen o någon står o håller honom. Mamma blev arg hon med men bad henne snäll att hålla TYST.. Parkerade bilen, slängde igen dörren o gick med raska steg mot Alkisen. Så såg ja att de va den lilla tjejen som brukar rida Maggie som höll honom så ja tänkte direkt "aja detta har en förklaring"
o visst..
.. helt oroligt sa hon "Sofie sa att ja ska ta in Alco när ja ska ha fatt i Maggie för hon brukar komma då"
Fine tänkte jag och tog över Alco så hon kunde fortsätta jaga häst. Kändes helt ok.
MEN! jag vill VETA om man håller på att plocka in MIN häst för att få tag i sin egen för uppenbarligen har de gjort så här hela tiden, o för den delen hjälpte de inte iheller. De höll på att jaga henne i över 1,5 timme..
Jag gick rakt in i hagen o tog henne *mallig* men så fort de kom nära för att ta henne slet hon sig igen så ja gav upp *skumt*
Hade nog aldrig orkat ha en häst som ja skulle lägga ner timmar på att bara få in från hagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0