Galopp...

Sommarvärmen har tagit på oss båda (trodde jag) så jag lät Alco vila två dagar i sträck.
Igår åkte jag ut till betet en sväng o satte på honom flyveilen med öron, som förövrigt var av idag när jag kom. Undra hur länge den fått sitta på;D

Efter att ha varit överflitig idag och hunnit mer gud vet hur mkt:P *skratt* blev det kväll och det var dags för en ridtur med Alco:)
Kom iväg lite efter sju o de var fortfarande väldigt varnt ute; 28 grader *slöööö*
Tog till vänster om den stora sommarhagen o klättrade oss sedan upp till ängen inne i skogen. Travade på glatt, även inne i skogen men när vi mötte två andra hästar tog de tvärstopp. Dansade rundor lite o sedan kunde vi fortsätta *fniss*
Lät honom galoppera i backarna idag för han var så himla på, halvt galen på skogsvägen sen med. Höll på att slänga sig ner för branten men då blev matte arg o sa ifrån på skarpen. Sen trippade han på tårna resten av vägen innan vi svängde ner i skogen igen. Kom ner  på grusvägen o red hemåt men svängde av in i skogen ännu en gång o travade på. Brukar skritta på de smala stigarna för jag är rädd att han ska snubbla, var bara tvungen o se om han kunde hålla ordning på fötterna o visst kan han! Vi måste ju kunna komma ner till max 3 timmar på en 53 KM distans om vi ens ska vara i närheten prispallen när vi kommer ifrån CR.na o tävlar riktigt. Så det förutsätter att vi kan hålla ett högre tempo rakt igenom o inte skritta lika mkt som vi brukar:P
Klarade oss undan de irriterande flugorna hela hemvägen trots att vi var bra svettiga båda två *sköönt* Han njöt tom när jag spolade av honom; han brukar se så lidande ut annars.
Satte på flyveilen igen, får se hur om den é kvar i morgon förmiddag;D

Bokat in träning på söndag!:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0