Ibland får man mixa ihop saker o ting själv

Eftersom jag inte lyckats lösa det riktigt med butta två ggr om dagen då jag egentligen bara kan åka ut en gång så får det anpassas lite efter hur jag jobbar helt enkelt för att jag själv ska kunna ligga och köra fram och tillbaka:)
Som idag fick han "morgon" dosen vid 15.00 och så får han ha kvällsdosen ganska så sent.
Har läst och sökt och haft mig och kommit framtill att detta funkar bra!;) Då man kan ge butta upp till 3 ggr/dag, alltså hade det inte varit fler timmar mellan doserna om han fått det så många ggr om dagen  än vad det är nu.
Han är jätte snäll att ge,  man bara vandrar ut i hagen med sprutan i handen, varken grimma eller något och han gapar snällt och sväljer ner det. Tja man får ju hålla upp huvudet på honom så klart o ge godis efteråt;) Är jag inte snabb nog  att plocka fram äpplet (eller liknande) biter han mig i armen *sötnos*
En av gångerna jag är där ute (oftast kvälls "rundan") så tar jag in och pysslar med honom och går på promenad.
Benet har "stått still" ett par dagar, varken gått upp eller ner, men nu har bulan minskat lite till såg jag idag(:

Egentligen är det hela ganska tajmat, hade nog ändå varit tvungen att ge honom lite semester nu för jag orkar ingenting, jobbar jobbar jobbar. Nu jobbar jag 10 dagar i streck eftersom det fattas folk, flera dubbelpass. morgon +kväll. *gäsp* Jag längtar tills jag går över helt på kvällsschema igen. (eller tills jag får ett nytt jobb (A) )

I övrigt mår Alco bara fint, njuter av litet och gör inget annat än att äta gräs ;D Hoppas på det samma när butta kuren är slut och att vi snart kan komma igång och rida igen så han slipper tappa så mkt kondis.

Kommentarer
Postat av: Kicki

Hejsan, länge sen sist!

Tråkigt med bula, värk och elände...vi skickar tröstekramar i mängder och supermega energi till snabbt tillfrisknande!!

Kramizar o mulpuzzar :D

2008-07-09 @ 21:36:56
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda

Hej!:)

Ja, vi försöker bita ihop ler Trodde det skulle ge med sig fortare än vad det gjort hittills men det tar väl tid:)

2008-07-10 @ 16:33:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0