Min SötGurka :)

Skrittade Alco i förrigår (tisdags) en runda tillsammans med Sandra o Nasse; alltså första skritt turen sedan benet började muppa sig. Var ute max 40 min. Pigg o glad försökte han skritta om Nasse inne i skogen, men han var duktig o höll sig till skritt. Genade dock över åkern för att komma in i skogen utan att klättra o Alco i högt gräs kan inte bli annat än bus, han var så laddad o helspänd så att om Nasse så snubblat till så hade han flugit i luften o troligen brallat av mig *fniss* men vi klarade oss *pustar*
Ingen skillnad på benet efter ritten mer än att det mjukats upp vilket jag antar är meningen :)

Igår var jag med Kajsa på Falsterbo Horse Show och shoppade lite och kollade på huntingen, mest för att konstatera vilka läskiga hinder där var;) Själva terrängen såg vi på storbildsskärmen eftersom vi inte gärna kunde dela på oss *skratt*
Fick handlat ett nytt pannband till de blåa tränset så vi har ngt att byta med (charisma, som jag köpte tränset ifrån stod nämligen där och sålde), en knall-blå longerpisk, ett mörkblått schabrak med Alcos namn broderat i silver, och så lite hästgodis:)
Åker ju till Tingsryd snart så det kändes inte lönt att köpa så mycket:)
Tog 20 min att köra dit o 2 timmar hem;D De borde kunna fixa lite bättre rulljans i trafiken;P O mitt i allt é de ju så klart bro-öppning med.. Haha.. Kajsa o jag hade ganska trevligt ändå, disco i bilen o en massa skitsnack:P
Hem med grejorna o ut en snabbis till Alco för o kolla vattnet, Kajsa som inte varit där på länge tyckte att "bulan" minskat så det var lite goda nyheter iaf:)

.. idag har jag varit ute o skrittat i ca en timme. Blev lite lättare klättring för att komma upp genom skogen o ut på ängen där jag provade trava för att känna hur han kändes, o tack o lov kändes han helt ren.. Höll oss ändå till skritt sen igen:)
Pigg o busig hela rundan (så klart) men inte mer än vad jag kunde klara av på de 3-delade;P (ser ingen mening med att sitta på pessoat när vi bara ska skritta)
Tillbaka igen tyckte jag faktiskt att "bulan" minskat en hel del så de artar sig nog allt!:)

(bilderna nedan är från huntingen igår)
.. för er som inte riktigt vet vad huntingen går ut på så é de en tävling där man hoppar både banhoppning + terräng i ett. 6 hinder inne på banan, hoppar sedan ut i terrängen och hoppar en hög terränghinder sedan hoppar de in på banan igen och hoppar ytterligare 5. Det gäller att rida så fort som det bara är möjligt; vid varje rivning läggs 5 sekunder till så rider man snabbt nog kan man vinna ändå. Tror vinnaren hade två rivningar.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0