3.dje dagen på 3-delat

Red på 3-delat bett idag igen, så som jag gjort de två senaste dagarna med. Blir ju inte alls bra om han ska gå på pessoat hela tiden.
Vi vek av till höger om den stora sommar hagen som vi i regel brukar göra och där går vägen över till grus direkt och som vanligt började vi trava där.
Han kändes laddad redan när jag hoppat upp  på honom borta vid betet, men jag kände att jag tkr att jag känner honom vid det här laget och vet var och när och varför han gör något så jag brydde mig inte så värst. Travade en liten bit och plötsligt får han syn på gräs i vänster sidan av åker som har en annan färgskiftning och kastar sej hejdlöst åt höger ner för ett stup på minst 2 meter och ut på en åker *hjälp* Man hinner tänka så mkt i luften när man tror att man är på väg av. Men ICKE! Satt klistrad (igen) dock tappat stigbyglarna; blev ganska arg på honom eftersom här rider vi ju alltid så gav honom en smäll i rumpan vilket resulterade i ett luftsprång som i sin tur ledde till ännu en smäll; (aldrig att jag ger mig Alco lilla) Han såg sej besegrad direkt efter andra smällen så vi skrittade en bit på åkern tills det "planade" ut och vi kunde ta oss upp igen. Travade fram och tillbaka ett par ggr där han kastat sig innan vi fortsatte.
Den dansande araben trippade vidare på grusvägarna och jag ångrade mig djupt att jag hade honom på 3-delat, helt ärligt klarade jag knappt ut honom.. Vi vände upp på stigen jag provred på igår där någon byggt terränghinder (som vi återigen gick sidanom) en hel del backar att klättra upp och ner i och tillsist en lååångt ganska brant uppförsbacke som leder till ängen där han fick jobba sig upp idag igen, väl uppe ville han bara galoppera så jag kämpade som en gnu att hålla honom i skritt och trav, lät honom bara galoppera i uppförsbackarna;D
Red skogsvägen bort och red ut genom den "vanliga" slingan. Ist för att vända hemmåt red jag åt andra håller för att fortsätta jobba med honom. hö. galopp fem språng, halt, vä. galopp fem språng, trav.. Halt.. Skänkelvikningar osv. Jag var helt SLUT! Trodde han oxå var på väg att bli trött men när vi vände hemåt trippades det glatt på igen.

Var ute nästan 1,5 h och den enda som tycktes vara slut var jag med brännblåsor på fingarna (känns som om det inte blir 3-delat på ett tag nu)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0