envisaste envisa:O

.. suck. !
Tränade dressyr i paddocken idag, har förvisso inte gjort det på lääänge nu, mer än i skritt. Det gick rent ut sagt skit dåligt.! Började med att vi skrittade fram på långa tyglar och Sandras förbaskade hund får frispel och kommer i full karriär bakom oss och springer varv efter varv tills jag vrålar *uuuuuuuuut* för då var Alco på bristningsgränsen.

Allt jag gjorde idag gjorde Alco tvärompå, precis ALLT. Han skulle bara inte dit jag ville och absolut inte göra som jag sa. "nej matte lille, jag tycker minsann att du ska få jobba idag"
Efter att ha kämpat en hel evighet med att bara klara av att göra halvhalter vid varvbytena på 8-volten så stannade jag tillsist, med en djup suck slänge jag upp stigbyglarna över manken och reeed, red honom riktigt överdrivet bakifrån och fram och som han fick jobba med bakbenen.. Formen sen tappade vi då helt om man inte kan låtsas att målet var att gå i hög form;)
Svetten rann och han gjorde mig allmänt tokig idag, hittade på f*nstyg hela tiden sedan tvärnitade han och tokstuddsade ibland, ungefär som om jag skulle dragit tag i honom och satt honom på rumpan kändes det som, förutom att jag lät tyglarna hänga *:@*
Men efter mkt slit fick jag betalt för mödan jag lagt ner. Efter EN timme kämpandes fick vi 10 bra minuter, sedan skrittade vi av *pustar* Helt skakis i bena när jag hoppade av, här vankas träningsvärk. HAHA..

Varför måste det ALLTID vara så, att man måste bråka ett helt träningspass när man inte tränat på länge och sedan dagen efter om man dressyrar igen så går det kalas (brukar vara så iaf) .. att han inte för en gångs skull kunde ge lite gratis *blink blink*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0