Lättnad *blinkar*

MysPys hästen fick bli riktigt ren och fin innan veterinären kom.
Gav honom Alcos symtom och hur jag/vi upplevde det, och så sprang Kajsa med honom medan vi pratade, kollade och jag förklarade. Han gjorde böjprov i båda fram men ingen hälta här inte. Han frågade om jag gjort något väldigt ansträngande med honom så fnissade jag och sa "tja, joo.. Vi red ju 53 KM i förra veckan" Så berättade jag att han vilat någon dag och ridits lätt förutom i förrigår när han hoppade.
Så Björn (veterinären) trodde att han gått med omärkbar träningsverk som blossat upp när han fick hoppa.
Han kom inte förgäves iaf för han fick vaccinera Alco och kika på Jamesons öga oxå, + lugna mina nerver:D
Nu blir det vila några dagar för lill prinsen och sedan håller vi oss till mkt skritt resten av veckan och hoppas att allt släpper(:

I morgon kör jag med Kajsa och Jameson till ATG kliniken i Malmö, för "pluggen" de satt i hålet där tanden satt på Jameson har ramlat ut så infektionsrisken är på topp nu:( Följer mest med som reserv chafför eftersom det blir första gången för Kajsa att köra hästtransport;D Tror dock hon kmr lyckas mkt bättre än mig eftersom hon haft sitt kort något år *fnissar*

image129

Kommentarer
Postat av: Anonym

GUD va skönt Linda, att Alcisen "bara" hade träningsvärk *phu*. Ge honom många mulpuzzar från oss och så sänder vi många flera grattiskramar till dig gumman :D

2008-05-13 @ 10:09:33
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda/Alco;)

Jätte tack:D Det var verkligen en enorm lättnad:D
Han ser dock fortfarande lite ansträngd ut i bogpartiet när han rör sig, så hoppas det går över snart:)

2008-05-13 @ 21:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0