Ordentlig genomkörare

.. ullared igår = keewl..
Handlade inte så mkt till Alco faktiskt; dock mer till honom än till mig själv (som vanligt). Måste sluta vara så snål när det gäller mig själv.

Hade med lite upp som han fick prova idag; fick även hem det körsbärsfärgade tränset jag skickat efter så det var självklart att han skulle få ha det på sig under träningspasset:D
Mamma var med uppe o kollade så kände att jag verkligen måste bruka allvar.

Han var allmänt jobbig; kan inte förklara hur.
Gick emot en del o gick lite bakom hand i början *arrh*
Satt där o kämpade som ett djur för att få honom genomställd etc så vi kunde börja jobba lite mer seriöst.
Mamma la fram en bom så jag kunde fuska lite med att träna byten över den på en 8-volt.
Taggade upp sig o studsade emot o hoppade över *jösses* Märks att han inte fått hoppa på snart 2 veckor.
Blev massor av galopp, slutade inte fråns vi fick fin fina byten o fin galopp med bra steg.
Efter det långa galopp-passet så att säga blev traven så sjuuukt bra. Eller ja. hela HAN blev så himla bra.
Han lossnade fullständigt, fick kanon steg o "låg" precis där jag velat ha honom sen början av ritten:D
Tom mamma var lite imponerad av honom, o lite av mig.. Men mest av Alco;D
STOLT HÄSTÄGARE/RYTTARE:P *ler stort*
Var helt slut i kroppen så jag hoppade av o gick med honom under avskrittningen:P
Helt skakig och ont i magmusklerna; sällan jag anstränger mig så hårt när jag inte rider för tränare.. Men vågade inte annat idag:P

.. glömde nämna att jag körde o hämtade hem Kattis häst från Skurup innan i morse,som numera står hos oss.
Där han får det bra!
Kom från ett jäkla ruckel där de stod i en dygn-hög till hage med gödselstack inne i hagen. Frukost på morgonen sen inte mat igen fråns närmade 21...


Kommentarer
Postat av: Kicki

Åh vilken läcker färg!!!!!!

Jätte fint träns vill oxå köpa he he

Mulpuzz o kramizar från Ozz :D

2008-11-07 @ 23:54:24
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0