Hoppning i leran :D

Efter regn i några dagar var det ingen direkt torr paddock vi körde ner Alco till idag för hoppträning:P
Men den är ganska bra ändå. Man sjunker liksom inte ner i värsta lervällingen utan det är bara blött ovanpå, man blir mest skitig.. Väldigt skitig faktiskt ;D
.. och får hålla sig på en rimlig höjd på hinderna om i fall att de skulle halka.

Stod några knasar med nyfikna ögon när vi kom upp o lastade ut *asg*
Efter ett tag frågade de "ska ni hoppa".. Vi liksom, "men tjena^^"
Sedan stod den ena tjejen o funderade länge innan hon sa "hur högt?" .. Vi.. "men lille vän, de vet vi väl inte innan vi börjat"
Så sa den andra tjejen "det är lerig i paddocken"
.. o jag kunde knappt hålla mig för as garv så jag låtsades  att jag fixade md Alco..  ;D
Har man varit så där jobbigt frågvis när man var mindre? Alltså.. Mindre som i när man var 15.. Hade de varit 12 hade jag haft mer förståelse:P

Men men.. Så fort hinderna var ute så jag kunde börja fixa så började Alco o Ellinor sin uppvärmning.
Verkade mjuk o fin o lugn.. Efter att ha kommit på cavaletti-serien ett par ggr o sedan galopperat fram så var han himlans taggad :P
De travade på krysset ett par gången o efter något grodhopp hoppade han tjusigt :)
När de gick över i galopp låg han på konstant.. ;D
Grinden hoppade de oxå och där flög han över. Började kring 80cm där.
Oxern gick oxå finast från båda hållen.
Höjde räcket (md grinden) en bit till och det gick lika fint.
.. sedan kom min papps upp för o göra en foto-serie med Alco o Ellinor.. Kul o ha riktiga fotograf bilder.. Tids nog ska jag tvinga honom o offra sig när jag rider dressyr med även om han tkr det är tråååååkigt ^^ *pappor*
La både räcket o oxern på 110..Ett fristående räcke har han aldrig hoppat på den höjden förr då han är ganska dåligt på att taxera rätt där men efter något nerslag lyfte han ordentligt på benen o sköt över *tjusigt*
Oxen var det inget problem med o pappa fick massa snygga bilder som han förhoppningsvis skriver ut på cd o ger mig snart :D
.efter att han åkt hem hjälpte Sara mig att göra en tre kombination.
.. började med två hinder.. Här skulle han testa gränserna o ville inte hoppa det lilla krysset som inledde serien..
Hur Ellinor än red emot så stannade han. Så ja ställde mig bakom o skrek "Hoppp" o han hoppade.. I all hast hoppade han nästkommande hinder med.. *asg*
Sedan hoppade han som skjuten ut en kanon igen.. Även när vi la in det tredje hindert; oxern på110.. Han bara flög:)
Kombinationen slutade vi med ett kryss på 1m i sidorna, räcke på 105cm o oxern på 110 o där gick det fint så vi slutade med den serien ..
Ändrade om till en solfjäder för att han skulle få hoppa något "nytt".. iaf för honom:)
Började på 1m .. tveklöst.. o slutade på 110 här md.. Såg så lätt o smidigt ut.
Han kan.. o är så himla duktig.
Tyvärr ser det ut som att han ska riva på många bilder jag tagit.. Men.. Han är inte ens nära.
.. ni får se riktiga foton sen när ja får av pappa, men nöja er med mina tillsvidare:)

.. återkommer med filmklipp






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0