Sporrar

Idag fick jag med mig Kajsa o Jameson bort till stubben för ett mer seriöst träningspass. =)
Kom ut på första stubbfältet o hör ett skott avlossas.. Kollar bort mot höger o ser att någon ligger bakom någon stor halmbal o skjuter *hjälp* (har jaktsäsongen redan börjat?)
.. Valde ganska tveklöst att rida en bit bortåt till, till en annan stubb:)

Vi skulle fint trava tillsammans runt åkern ett varv som uppvärmning.. Kan inte påstå att det var lugnt,samlat eller ens vackert^^
.. Ja just det. min rubrik. Red med sporrar. Tänkte ha det lite mer nu när jag tränar seriöst eftersom jag tävlar med det. Annars har jag ju aldrig det.
Fick köpt ett par nya som är rundade och lite kortare än min andra (dessa är 25mm o de andra ja har är 30mm) o han går helt strålande!:) Att jag inte brukat allvar att ha dom på när jag tränar med vet jag inte för alla mina hjälper blir betydligt mindre och många ggr osynliga.

Skrittade o travade igenom honom på volter i låg form en stund innan jag satte mig ner o plockade upp honom i hög. Det var ingen power alls i skritten o traven var si sådär även om han kändes fin fin i formen så jag galopperade lite på en stor volt i lättsits (hur lätt det nu är att stå i såna läder). När jag skulle länga steget i galoppen så passade han givetvis på att slå sig fri o "sticka" för mig.. Hade han inte snällt släppt bettet igen så hade jag aldrig kunnat stanna honom:S Han blev väl själv så snopen med att han lyckades att han släppte.
MÅSTE lära mig att ha martingal på honom när ja tränar ute på fälten *morr på mig själv*
men men, efter galoppen så var det VERKLIGEN power i traven, kunde inte ens sitta ner *pustar* Men vilken känsla sen.. Hade jag bara kunnat sitta snyggt där så hade det nog varit något o komma med tom. Träning som sagt.

Som jag känner nu vill jag inte tävla dressyr i nov.. Har bestämt mig för att köpa KenTaur sadeln men hinner inte få den innan dess.. Tror tom ja väntar att beställa den till December.
Just nu är vi liksom en häst, en sadel, o en ryttare. Typ inget "ett" här.. Bara sådär insåg jag att jag inte vill rida i den, så utan  motivationen är det nog inte lönt för tävling även om han går bättre nu än vad han någonsin gjort. Men jag vill känna att ja sitter bra också och har mer kontakt med honom.
För han kommer ju bara gå bättre o bättre o i ny sadel sen så är vi på topp *hoppas jag*

Vilodag i morgon o hoppträning på torsdag!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0