Konditionen på topp!:)

Kajsa messade o skrev att Lizzie var bra trött efter igår,.. Hon orkade knappt gå ut ur hagen.. ;D
Alco däremot var över speedad o  jobbig att träna dressyr på idag.. Han fick in lite "trippa på tårna" manövers då o då *skratt*  Jag orkade bara hålla på ca 45 min så där, för det var kämpigt att hålla ihop honom o samtidigt träna lite olika övningar.
Han känns dock snygg o rida, han gör vad jag ber honom om o lägger sig ofta där jag vill ha honom även om energin sprudlar o han gärna pinnar på. Jag var inte över nöjd med den höga formen idag dock, eftersom Alco gärna ville ligga i låg. Men efter att ha fått honom på andra tankar så avslutade vi med en fin form som både han o jag kunde nöja oss med:)
Han är som Kajsa säger "fit" o som Freja säger "den enda hästen med top kondis efter betet" o ja.. De é så, även om ja trott att han har sämre kondis nu än i våras när vi tävlade distans.. Men han har mer ork o kondis än jag kunna föreställa mig. O sån energi sen!:) Musklerna har satt sig snyggt o ja, jag är ÖVERNÖJD med mig lilla stjärna.
Han är verkligen ensam om att ha "topp" kondis efter betet hemma i stallet i Gylle iaf:P
Måtte vi nu behålla den med!:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0