mer dressyr:)

Sådär, nu har Alco fått vila två dagar o samla på sig lite krafter o energi (som det förövrigt inte är ngt fel på annars) asg*
Tränade för Lisa idag på stubben. Hon ville gärna klättra upp för backen om underlaget var bättre o mer plant där än nere vilket det är så vi klättrade upp. Vet inte vem som hade de kämpigast. Hon eller Alco för ja bara åkte med *fnissar*
Hon tyckte det var en helt annan häst när jag travade fram och hon sa att den framåtbjudningen o de steget ska han alltid ha.. Däremot att jag nog inte kan sitta i det just nu för då hade jag skumpat av sa hon;  utan jag får träna träna träna ;D
Nä ja säger då de igen, med den nosgrimman så är han en GUD att rida!:) Men varför det är så har jag fått förklarat för mig nu men de orkar ja inte förklara här.. ;)
Av hela passet så skrittade vi minst halva o tränade skänkelvikningar med bibhållen form (tummen upp efter att ha kämpat länge), framdelsvändningar mm.
Tränade mkt på galoppfattningar o övergångar så att de kunde vara mer snygga o mer power i fattningen o sedan i galoppen.
Alla övergångar från galopp-trav o trav-skritt skulle ske med enbart säte och de fick finnemang. Däremot har jag så ont i hela magen nu o alla dess "muskler" *asg* så ja kommer väl inte kunna anstränga mig på en vecka.
Avtravningen var o kändes lika snygg som när vi travade fram.
Ett hyffsat lätt pass om man räknar bort den ömma magen o de ömma låren då Alco verkade mest enkelt genom riden o inte trött alls.

Körde om ridskolan på vägen hem o planerade morgondagen med Ellinors mamma som kör Alco i morgon så jag slipper;D Den börjar inte från tolv o vi räknar med att han inte bråkar vid lastning så vi åker o hämtar släpen vid tio.
Ellinor ska starta Khango i 70 md så jag får värma upp Alco i morgon.. yeah** :D
Sedan kommer även Ellinors häst Dedro starta med Julia så lite lustigt är det att hon kmr ha sin egen häst som konkurrent.
Har även plockat med mig sadel o träns + benskydd hem så nu ska här tvättas o smörjas.
Håll tummen!:)

Kommentarer
Postat av: "Farmor" Kicki

ALLA tummar hålls!!

Spark i baken & Brake a leg!!!

2008-09-14 @ 12:28:34
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0