Bejbi 7 år + återbesök på ATG

7 år idag; o hans present kom så lägligt just idag så ska strax åka o hämta ut den;) *ler stort*

Var även återbesöks dags på ATG idag; Hade full styrka med mig *fnissar* Emma, Sandra o Hanna=)
Stod på bakbenen i släpen när jag började fälla ner den översta luckan.. Brukar inte beté sig så, men han backade snällt ut sen.

Han var nästan helt bra o visade inget på raktspår; knappt vid böjprov iheller.
Däremot visade han ytterst lite på böjda spår, o därför behandlade Helena (veterinären) om honom. Idag var han väldigt stick känslig o orolig, så det fick bli lugnande, brems o hålla ett framben samt hålla för ett öga så han inte kunde snegla bak o se vad de gjorde..
Lät honom nyktra till lite innan vi lastade hemmåt. Höll ändå på o trilla in i transporten,.. Men tror han halkade, OCH det gick bra=)
Konstrade innan han fick backa ur släpen när vi var hemma med, tycker de é konstigt när han brukar stå helt snällt.

Slipper boxvila eftersom jag berättade att jag tkr han står lugnare ute än inne.. O sjukhagen är ju inte spec stor;)
Så sjukhage 3 veckor sedan vanlig hage.. Var ok o släppa på bete om 4 veckor med (om det är väder vill säga)
Ska börja om på träningsschemat igen så from lördag ska han åter igen skrittas.
Återbesök om ca 5-6 veckor o då ska han var en hel del igång (i alla gångarter)

Men vilken födelsedag han fått sen, SPRUTOR.. Måste se mig som den elakaste matten i världen;)
Den söta korgen med äpplen (bilden) fick han i födelsedags present av personalen på ATG-kliniken:P



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0