Klinikbesök idag.

Kajsa följde med och fick springa med honom så jag kunde stå o prata med veterinären o lyssna på va hon sa o påpekade etc.
Massa springande, böjande på alla 4.a, longering på grus + asfalt.
Sedan sprutades vänster bakknä eftersom hon trodde det satt där mest.
20 min senare gjordes allt springande o linande om igen. = blev stoor skillnad på volt på asfalt.
Dock reagerade han lite på böjprov på höger bak med.

Röntgade båda bakknäna osv u.a.. *tack o lov*
Kom fram till att han har knäledsinflammation i båda bak. Sprutade knälederna o sen åkte vi hem:)
Boxvila tom fredag o sedan sjukhage fram till återbesöket om två veckor igen.
Alco kommer bli tosig av o stå inne o inte kunna röra sig ute sen.. ;) Försök förklara för en häst varför de inte får busa ;D
Men redan på söndag ska han börja skrittas 30-45 minuter om dagenM så han kommer få röra sig lite.
Har ett träningsprogram 6 veckor framåt o sen är tanken att han sak vara tillbaka i fullt arbete igen.

Så jag tog honom verkligen i tid:) ..vilket känns såååå skönt!
Och jag är så impad över hur lugn o tålmodig han var. Lite smått drogad o brydde sig inte om att de drog röntgen apparaten över honom fast han stod helt öppet i ett stort rum.

Rygg"problemet" försvinner troligen med inflammationen då de inte var något anmärkningsbart utan bara att han var stel o spänd i den.
Rekommenderade kiropraktor sedan när han är frisk igen. För ryggens del=)
Så får leta upp någon som vet hur man svarar i telefon




Kommentarer
Postat av: "Farmor" Kicki

Men va bra att det ej va några röntgenfynd phu.

Nu ska ni se att ni snart är pigga o hela igen.

Hasta långsamt och ta allt varligt ;)

Fick du med dig plåtarna hem på en DVD? Det är ju tydligen "inne" nu för tiden ler.

1000 mulpuzzar o gokramizar och sköt om er :D

2009-04-01 @ 20:11:29
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda

Ja det kändes jätte skönt. Fick däremot inga plåtar med mig hem. De visste jag inte ens att man kunde få :P

2009-04-02 @ 06:20:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0