Vårväder:)

Varit helt ljuvligt väder de senaste dagarna.
Blåste lite väl mycket idag förvisso, så det var ju inte över mys o tömköra.. Däremot var det lugnt på andra sidan stallet där hagarna är så jag kunde stå o borsta honom länge (:

Innan det fanns tid för Alco idag så kastrerades Gringo (en av shettisarna) på hemmaplan så jag deltog lite halvt där. Mest med o titta på o prata o klappa;D
Fick titta bort när de välte honom bara för jag är inte så bekväm med o titta på sånt *hehe*.. Ser så våldsamt ut.
Men han var duktig och det gick väl relativt fort.

Bestämde mig slutligen för o skicka tillbaka Pfiff-amaretton. När tränarn kom ut o kollade lyfte den en del, vilket den inte gjort innan så det har jag ingen förklaring på.. :P Hur som helst vill jag INTE ha en sån sadel.
Den svängde litet baktill så det var nog därför, för Alco's rygg är spikrak.
Ska få hem en Kentaur- andromeda ist.. Specialbeställt den med extra mycket stoppning baktill i bossorna. Hoppas på att den ska funka!
Under tiden får jag prova runt bland Magdas sadlar o se om någon ligger ok; eftersom jag måste ha en from nästa vecka när han ska börja travas.
Beräknades nämligen ta upp till 4 veckor för sadeln att komma.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0