Badaboom Badaboom

... bristande idé på rubrik.=)

Jobbat idag sedan raka vägen hem o plocka in Armani från hagen.
Emma kom o fotograferade maaassor hela ritten och Sandra hjälpte oss med att påpeka var jag gör fel; hur jag ska rida, när jag ska trycka på extra osv;D
Grymt mjuk i munnen och kändes hur fin som helst(: Seeg om inget annat;) Gäller o skjuta ifrån med full kraft med höfterna när jag reser mig i lättridningen för o länga steget o öka traven (är väl dels därför jag ser ut som en anka när jag sätter mig ner eftersom jag tar i så mkt) ... =)
Men han gjorde precis vad jag begärde; så länge man är övertydlig med hjälperna etc. Testade även o galoppera lite; brukar inte göra det i paddocken eftersom den mest är en lerhög just nu, men det gick bra.;D
Han blev inte ens spec störd av traktorn eller alla lastbilar som kom körandes kors o tvärs till gården med grus o de får han minsann en STOR guldstjärna för.

Sedan var det ut med Armani i hagen igen o in med Alco. Inget pausande för ryttarn här inte *fniss*
Emma skulle iväg till sin pålle så det blev inte bilder från ritten på Alco; men jag tackar så mkt på alla jag fick på Armani:D
... nu är jag nog skyldig henne TVÅ frukostar på Espresso House ;P
Alco red jag uppe på gräsbanan ett kortis-pass. Blött o halt så han gick mest o bromsa o tyckte inte alls det var kul.
Men han var otroligt mjuk o böjbar o vändbar o allt !;D Så efter att ha ridit honom i alla gångarter på en stor volt var vi oxå nöjda.

Mockningen låg till sist..
Nu värker ryggen; så jag tippar på en träningsvärk så de heter duga.. :P Pauser mellan ritterna är att föredra! *Skratt* Men inte mkt o göra åt saken när man vill hinna med bägge innan det är mörkt ute.

Nää nu blir de bildbomd på min bilddagbok(:
Kika gärna där vet jag




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0