Börjar bli vinter i skåne med

Kallt... Men vädret har varit riktigt härligt.. Sådär hög luft o sol o temperaturen strax under nollan.
Mamma tog både morgonfodringen o utsläppet idag så jag fick mig en ordentlig sovmorgon; lr njee.. Nästan.
Kunde inte sova så länge så jag vandrade vidare till soffan o bädda ner mig där o kollade på idol klipp;P

Vid middagstid tog jag in Alco för en ridtur; han kändes grymt pigg redan i stallgången o kunde inte stå still en sekund.. När vi gick ut sen fick jag nästan jogga med för o hinna före ut genom dörren.
Nu finns de ju två sätt o va pigg på (i hans värld). Antingen är man sådär rysligt pigg så man får göra halvhalt efter halvhalt o hela tiden känner ett ånglok under sig.. Eller så är han så pigg att man skulle kunna sälja honom för en kr.. Idag var en sån dag..
Han var bra DUM.. Rädd för allt.. Kastade sig runt o reste sig.. Sprakade som en vilde om jag petade på med spöet. Gav ponnyskänklar ist för o få FRAM honom men då gjorde han caprioler..
Ja inte många rätt här.. Red ut på gräsfältet för o jobba honom i dressyr; o så fort vi tog trav dundrade han iväg för att han sett ngt "farligt, mördar grässtrå"
Satt på en volt o red runt runt runt o förböjde honom både innåt o utåt o gav mig fan på att han ska flytta sig bara jag trycka till lite med skänkeln..
Skrittade runt sådär tills svetten droppade på honom o han var riktigt fin... Därefter fick han travas på samma sätt och böjas igenom. Gick nämligen inte att ha honom ställd i samma riktning mer än tio steg för sen flög han i luften.
Behovet idag låg på överaktivering.
Fast jag vann som vanligt o hade en fin häst som steg i pris igen när vi sedan skrittade av ;) *smack*
Hade dock grymt ont i fingrarna efter närmare ett 1,5h pass... Han var så sjuukt stark.

Mellan Alco o Armani fixade jag stallet undertiden de fick äta sitt lunchhö i lugn o ro.

Armani tömkörde jag ute på gräset senare.
Han gick något så GRYMT bra.. Smackade inte en enda gång för han gick framåt hela tiden o gjorde precis vad han skulle o mer därtill.
Enda gången han gjorde ngt var när jag snubblade över en grästuva o höll på o stå på huvudet *asg* Då blev han rädd o trodde att jag skulle flyga på honom *snutt*
Meen där får han faktiskt reagera, Haha.
Armani kändes faktiskt oxå stark idag, men inte mer än att jag kunde hålla honom..
Fast kan ju va att man var öm i fingrarna efter "dragkampen" med Alco.

Har gått o sagt att jag ska rycka Armani's man i två dagar nu. Suck. I morgon LOVAR jag att göra det.. Tror jag;)


Tkr faktiskt ni ska se klipper med Erik om ni missade idol finalen igår..




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0