Glada hästar:)

Jobbat till halv tre idag; sedan var det hem o slänga om till ridkläder:)

Armani o Alco har haft kul med vattentunnan i hagen idag och duktigt hjälpts åt att bära runt på den... Dennis tyckte att det hade sett ut som om de kämpade med o försöka göra den avlång ist för rund *haha*
Vissa dagar undrar jag om jag har så himla uttråkade hästar att de alltid ska hitta på hyss eller om de bara är fulla i fan... ;)

Armani stod hur som helst sött o väntade vid grinden när jag kom; o neej... Han gjorde så klart inte de för att han VILLE in o jobba utan han hade hittat ngt mkt intressant på marken vid grinden att leka med.. Han trodde troligen att jag skulle ta upp de när jag kom fram o leka med honom.
Tömkörde honom ute på gräsbanan; det enda stället som man kan mer än o skritta på nu när det är så fruset. O lillkillen; ja han var PIGG.
Haha, vilken livsglädje han visa... Hade sånt "go" i traven att han var så grymt snygg o se på!!
Han gjorde de märkligaste luft piruetterna jag någonsin skådat o slog bakut vid var landning emellanåt.. Mitt från ingenstans...
Vågade bara ha honom på volter runt mig för han sög fast i bettet o drog ännu mer när han blev rakställd... O efter att ha varit med om o tappat Alco en gång så vill jag gärna undvika det så långt det bara går framöver.
Vet inte hur länge vi höll på riktigt men han fick trava på o galoppera tills han kändes trött... ;P

Alco blev bara ompysslad idag.. Vill inte rida när det är mörkt :)
Vill egentligen låta de vila när de é nyårsafton o så men jag ska ta ett dressyrpass på Alco direkt efter jobb i morgon. Är det sen lugnt ute o inte en massa muppar som skjuter raketer tidigt så tömkör jag Armani i morgon med så han inte står o samlar på sig allt för mkt energi till i helgen:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0