Hoppträning

Har varit ledig idag, Skööönt. ;D
Haft fullt upp dock så dagen har mer eller mindre rusat iväg.

Red Armani snutt innan de fick lunch.
Först ett skrittarbete på nästan 45 min i paddocken; försökte mest sitta korrekt själv eftersom jag gärna faller fram då jag råkar driva honom med hela kroppen.. Jobbade på att verkligen rida honom mkt med sätet och känner redan nu att jag kommer få träningsvärk! ;P
Får peta på med spöet emellanåt så han inte segar allt för mkt(:
Avslutade med att trava o galoppera upp o ner på rakbanan två vändor. Han var hur duktig som helst :)

Hann bada ben o svansar på båda mina troll innan vi skulle iväg på hoppträning med Alco.
Han var väl lite fjantigare idag med några stopp här o var.. Eller så var Ellinor tröttare än sist;)
Han kräver ju sin ryttare, man måste ha ett väldigt "jävlar enamma" och rama in honom till 110%, "lättar" man på lilltån så sticker han ut i sidan.
Men han är grym, Ellinor är grym.. Jag är så glad att de klickar så bra mellan dom.
Idag fick de träna massor på att rida "ur sväng" o hoppa banor o så.
Den andra hästen som var med skulle stanna på ett hinder men ångrade sig o skulle hoppa o ångrade sig sedan igen.. Typ;) Men de gick iaf lite för fort så han "krashlandade" in i hindert o höll på o gå omkull.. Var bara rumpan som la sig. Men han vrickade bakbenet stackarn; så Ellinor tränade själv sista biten:)

Räckena mot slutet låg mellan 100-105(:
Kommer lite filmklipp här i vanlig ordning, Ellinor har lärt mig hur man "bäddar in dom" ;P
Sista rundan gör de så strålande bra  :)

Nu blir de inte fler hoppträningar i år.
Nästa år så blir de pay n jump den 9.de Januari (i stallet där hoppträningarna hålls) och jag tänkte ta med Armani då med så Sara kunde ta honom på 20 cm så han oxå får komma ut lite:)





Kommentarer
Postat av: Ellinor

Han kändes så fin idag :D förutom när jag glömde att rida ;) haha .

2009-12-08 @ 22:35:40
URL: http://ellinorq.blogg.se/
Postat av: freja

ja men vad kul! valencia o jag ska kanske också vara med igen!:) vilken klass ska alco var amed i då? elelr det är inte betämmt?undra om dom känner igen varandra, valencia lär minnas armani iaf :P

2009-12-08 @ 22:43:54
Postat av: Linda

Ellinor: Ni var så duktiga båda två:D

Freja: 80,90 kör de på denna gången;D Hahahaha; ja de tror ja säkert asg

2009-12-08 @ 23:13:24
URL: http://lindaochalco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0