Julgransridning

Monki messade precis o bjöd in mig till julgransridning ute hos dom i morgon.
Man köper med varsitt paket för ca en femtio lapp o så rider man typ lektion en timma o sen avslutas de med att man väljer en av paketerna under granen i mitten av ridhuset (inte sin egen sk.)
Dessvärre ger jag mig inte ut o kör på vägarna när de é som de é nu.. Rena isbanorna o som sagt. Folk kör av till höger o vänster.. Dessutom snöar de fortf.
Suck :/ Annars hade jag tagit med mig Armani. Hade varit ett perfekt tillfälle att åka på träning med honom:)
.. nä de é surt.. Men de kommer fler tåg ;D

Idag jag tömkört Armani.. Trodde han skulle vara busig i och med snön men neee då. Han var så lugn o snäll så(:
Däremot blev han väldigt TRÖTT fort eftersom han fick pulsa runt i snön. O de förstår jag så här i efterhand för mina vader värker efter allt vandrande i snön;P
Efter 20 min ville han inte mer.. Men jag pressade honom 10 min till, sedan skrittade vi av o gick in.

Alco blev det en barbacka ritt på. Då hade de hunnit börja blåsa o bli ännu kallare så de gjorde ont i ansiktet o tårna o händerna av kylan.. O ändå satt man med både vanliga ridhandskar o skidvantar utanpå...
20 minuter stod vi ut; sen gjorde de alldeles för ont.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0