Kaaallt

Jag vill ha mkt snö; FINA vägar o köra på.. De ska vara kallt, men vindstilla och SOL.. Är det för mkt begärt?

I natt har de kommit massor med snö; men så blåser dt o brrrr. Man fryser häcken av sig.. Dessutom har det varit avåkningar från höger till vänster hela dagen o bara en bit härifrån står en bil mitt ute på åkern.
Hur ful jag än må vara i mössa så insåg jag i morse att jag faktiskt inte har ngt val om jag inte vill att öronen ska frysa till isbitar o trilla av.

Hade på något underligt sätt pressats snö in under dörren i stallet o blidat en liten mini driva innanför.. Så Alco puttade iväg mig o tog ett språng ut o glattade sedan rundor *suck*
Armani traskade lugnt o nyfiket ut o såg ut o tänka *ÄNTLIGEN lite snö*... Nasse gick som om de var vilken dag på året som helst ;D

Alco o jag snirklade oss upp längs med travbanan o försökte undvika alla isfläckar o sedan ut på gräsbanan.. Som numera är "snö-banan"
Åhh så fin han var..:D Tog de så lugnt o försiktigt med mig (garanterat pga av underlaget)
Red först länge i skritt runt konorna o sedan flyttade vi oss närmare stallet o red på en stoor volt i trav o galopp.. Verkligen super duktig=) Inte så där jobbigt pigg ens *gillas*

Armani fick vila.
Hade seriöst ingen lust o frysa sönder med två hästar idag när det blåser o är så grymt kallt..  I morgon tar jag nog båda:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0