Kemin i ett stall

För att det verkligen ska funka bra i ett stall där människor med olika personligheter samlas med sina hästar kan det ibland vara bra att man sysslar med olika grenar.. Där kan man ist kompletera varandra.
Här hos oss; i stallet hemma på gården funkar det så himla bra med allt o alla... Jag verkligen MÅR.. Jag är lika glad när jag går ut i stallet på morgonen som jag är när jag är klar där för kvällen.
Trevligare människor får man leta efter.
Annat är det i t.ex ett dressyrstall... Den ena vet bättre än den andra o den andra har mkt bättre häst än den tredje.. Man får många ggr tejpa igen munnen för att inte trampa någon på tårna.. Hur kul kan det vara i längden?:)
Jag har svårt för människor som alltid ska ha rätt... Alltid veta bäst o vara bäst trots att den är så himla fel.


Till min dag idag då(:
Marie ringde o väckte mig *pustar* Jag som ville sooova...
Men lika bra va väl de (hade varit ute o gett de frukost vid 06.00 sen lagt mig igen) .
Kom ut när mamma höll på o släppa ut så hon hjälpte mig o göra färdigt i stallet undertiden Marie red sina pållar..
Sedan skrittade vi en runda på mina(: Hon fick testa Alco idag o jag red Armani.
Från att ha kunnat både trava o galoppera på grusvägarna igår gick de med nöd o näppe o skritta idag.. Verkligen bottenfruset! ;O Här går de undan.
Men vilket underbart väder! Hög luft, vindstilla.. Hade solen i ryggen när vi skrittade iväg.
Armani redde ut vissa "jobba" situationer helt på egen hand o med bravur dessutom.. Alco valde o ta åkern till flykt när där dök upp en snödriva som inte hunnit smälta sen sist vi hade plusgrader..
Armani visste först inte om han skulle lita på Alco där lr mig.. Men med lite övertalning klev han igenom drivan utan problem även om det var lite läskigt;)

Han är så öm i hovisarna när det är så kallt ute har jag märkt.. Kanske skrivit de tidigare iof? :P

Halv tolv var jag helt klar i stallet idag; ganska skönt faktiskt:)
Ska låta de gå ute ett tag till innan de får komma in. Man får ju passa på när det är väder o låta de gå ute lite längre:D




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0