Lyft på fötterna!

Hästfolk... Överallt när de kommer in i stallet så kan de inte smygas.. Fötterna släpas efter.
Antingen har folk förstora skor eller så har ryttare en förjävla kass gåndstil... ;) Har ni inte tänkt på det? Hur det låter i ett stall där folk går runt?
Nu tänker jag mig ridskolan med måånga gående fötter...
Stod idag på Byggården; en Byggfirma i Anderslöv som även säljer hästfoder. Där kom två ridklädda tjejer in stövlandes o släpade benen efter sig heeela vägen in i delen där fodert finns...
... Skärpning. Utanför stallet kan vi väl ändå framgå med ett exemplariskt sätt. Höj blicken, lyft på benen (det skadar inte o le lite oxå) o få de o se ut som om vi sysslar med den absolut bästa tänkbara sporten... Hahaa.. Sry, jag var bara tvungen:P

Idag är jag ledig o har varit otroligt effektiv.. Är faktiskt det fortfarande med(:
Släppte ut o mockade o fixade vattenspannarna innan jag tog frukost; sedan red jag o Marie ut med vilddjuren.
Tanken var att jag skulle rida ut med henne direkt efter med på en av hennes pållar; men jag fick besök av en kollega när vi var klara med mina:)
Alco var piggelin o ville mest ligga på i ett övertempo. Armani var lugn som en filbunke (Marie red honom)
Hoppade vattenpölar o galopperade igenom dom osv.
Red lite i paddocken oxå när vi kom tillbaka.

Sedan har jag fixat med en massa annat i stallet med.
Skurat benskydd, smort träns + min dressyrsadel, fått morotsleverans, badat svansar o ben på mina älsklingar när jag tog in dom för dagen o så är jag i full gång med o tvätta hästtäcken(:
Har en maskin kvar o köra sedan känner jag att jag gjort tillräckligt för idag *ler*

Ledig i morgon med så det blir ridturer på båda sötnosarna bl.a

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0