Körning + pessoa-system

Idag var planen att åka med Kajsa i vagnen bakom Jamis, så när hon fixade honom passade jag på att mocka till Alco. Sopade o gjorde fint i boxen o lät den stå o torka när vi var ute o körde o strö när vi var tillbaka.
Brrr va kallt! Nog för att det skulle frysa på men inte när vi var ute o åkte iheller:O Frös som en hack-kyckling. Det började i ansikten, gjorde vansinnigt ont o brände som jag frös.
Tappade känseln i benen o armarna o ajajaj mina tår. Kom knappt ur vagnen :P *haha*
In på toaletten med Kajsa illa kvickt eftersom där är jätte varmt; väl tillbaka i stallet igen så att vi kunde få upp värmen ngt iaf.
Men det tog lååång tid. Hann borsta Alco o gå med honom ett par varv i ridhuset innan jag hade känseln helt tillbaka igen:P

Fick hjälp att sätta ihop pessoa-systemet på honom av Kajsa o Magda o lite Freja assistans.. Sen var det flertalet ögon utöver det som stod o spanade:P
Just idag gjorde den inte jätte nytta mer än med bakdelen då jag valt att ha den ganska lös nu i början.
Han är inte förtjust i att ha saker bakom sig så jag var förvånad över sammarbetet från hans sida.. Blev ett par kickar i galoppen sedan insåg han att den inte kommer flytta sig:P

Dagens lärdom: åk inte med ut i häst o vagn i denna bitande kyla igen ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0