Tömkörnings träning

Tränade tömkörning för Lisa idag med rödluvan ;) Magda o Valencia var oxå med :D
Lite kul att man kan "träna" fast man inte sitter på.. Idag blev det dock inte över seriöst ;P

Han har blivit så lugn o harmonisk i galoppen nu mera o samlar sig riktigt bra.. 
Jag tycker det är klurigare dock i höger varv att ställa honom o ändå ha kvar honom ute på t.ex voltspåret.. Han är envis kan ni tro *ler* men Lisa sa att mig att släppa på tömmarna ytterligare o låta honom hållas o sedan "la han sig rätt" själv.. :P Han är så enkel:D
Lisa tog över tömmarna lite o testade o göra skänkelvikningar  längs med långsidorna och han fattade det som vanligt genast ;) Underfär "jaså, ska ja göra så som matte gör på ryggen annars" :P
Fick tillbaka tömmarna efter 10 minuter igen o kunde då flytta honom sidleds både på långsidorna o snettigenom mm.
Min häst vill lära! :D
Bokade inte nästa tömkörningsträning om två veckor.. Sedan hoppas jag kunna träna honom från ryggen lite smått igen.





Kommentarer
Postat av: Emma

Vad duktig lilla Alco är =D

2009-01-17 @ 22:19:57
Postat av: "Farmor" Kicki

GUD va ni är flitiga och DUKTIGA!!

Mulpuzz o gokramizar från Ozz :D

2009-01-18 @ 00:52:44
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda

Tihi:D De gäller o hålla igång även när man inte alltid kan sitta i sadeln ler

O han tycks älska omväxlingen;D

2009-01-18 @ 13:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0