Alla har vi samma mål

.. men vi når dit på olika sätt:)
För att ta mina hästar som ex. (de som rids= Alco&Armani) så rider jag dom överlag inte på samma sätt.. O jag kommer inte börja göra det nu när jag sätter igång Armani iheller.
Varje häst är en individ och den ena är INTE den andre lik^^ Jag har samma mål med dom, men jag som ryttare har lärt mig att acceptera att man måste kunna nå dit på olika sätt. I Armanis fall måste jag acceptera att vi går omvägar och med Alco kan man bara tuta o köra...

För att ta ett ex. Alco rider jag i mkt skritt när jag värmer upp, lösgör o flyttar för skänkel o håller i en låg form.
Armani däremot kan jag inte skritta hälften så länge som Alco för då tröttnar han direkt. Där måste jag köra minimal framskrittning o sen på o trava. Han ligger dessutom gärna i väldigt låg form så honom måste jag plocka upp i ngt högre^^
Aja, intresseklubben antecknar.. Right?;)

Hämtade hem Armani från betet i förmiddags mha Sandra. Tog knappt 30 min sedan stod han i släpen o vi kunde köra hem(:
Ihop-släppet gick lysande! Alco skyddar Match som en hök o lät inte Armani komma nära o hälsa i första taget *S*

Nu har jag dressyrat med Alco ute på gräset. Blev ett pass på 40 minz o vi tränade mkt på övergångar, fram-/bakdelsvändningar, skrittpiruetterna samt på den förvända galoppen som man verkligen måste kämpa som ett djur för att få till.. Men vi närmar oss:D
Därefter linade jag Match med galoppsadeln på o stigbyglarna dinglandes nere vid magen, han var super duktig som vanligt...=)
Armani stod nyfiket i hörnan av hagen o studerade oss ute på gräset *S* I helgen ska han med börja få komma igång igen(:

Hmm vad har jag mer o säga.. Inget direkt viktigt känner jag.. De skulle i så fall vara att jag aldrig kmr låta en vän vara medryttare på mina hästar igen, det fungerar inte... Jag blir mest bara besviken ändå och folk tar en bara förgivet...
Jag tror på duktiga medryttare som är ambitiösa och FFA SERIÖSA!:) .. men var finns dom?:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0