Aningen morgonpigg

Var lite morgonpigg idag; så jag tog o red både Armani o Alco innan de fick komma ut i hagen(:
Underlättar stort om man försöker rida Alco så mkt det går INNAN man släpper ut i hagen så man slipper jaga häst^^
När de ska in för kvällen sen så ska han dock först in, knas!

Armani var tjurig som vanligt men jag smackade o drev o lirkade honom åt olika håll så han hann inte stå stilla så värst länge när han stannade. Hann inte ens börja stegra *skönt*
Stannade han var de bara o vända åt andra hållet o snabbt "sparka" fram honom i trav igen. Är nöjd med ritten; vi varken bråkade längre stunder eller avslutade med honom som segrare:D
Ett pass på 20 minz fick räcka idag.
Mamma tog lite bilder; men de blev inte så många "bra". Sitter som en kratta men men^^ Hur sitter en kratta förresten?;P
Sara ska vara försöks-kanin på måndag o rida Armani med sporrar. Finns ingen mening med o sitta o banka sig blå o smacka o ha sig för att han ska gå fram. Han tar skänklarna när han känner för det... Detta skulle gjorts för längesedan, det är jag väl medveten om(: Alla har tjatat på mig att jag borde rida honom med sporrar ist. Så ja! Jag får väl börja med de då^^

Alco o jag red ut en liten sväng; fram o tillbaka till Bakvången^^
Superpigg o framåt o jag fick bekräftelse på att jag har bra mkt bättre knäslut o balans än förr..
Vi kom i galopp på en grusväg i friskt tempo eftersom han ville gå på; upp från ett träd flyger en fet duva (läs. den väntade in oss)........ Alco gör en 180 graders spinn uppe i luften o landar med nosen åt hållet vi kom ifrån. Vi var lika förvånade båda två att jag satt kvar o att jag inte ens var på väg att glida av.. Så han var ju tvungen o småstegra lite innan vi kunde gå vidare; mest så att jag skulle få veta hur cool han faktiskt är!;P *asg*



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0