Monki träning

Monki kom ut hit halv nio i morse o körde ett dressyrpass för mig o Alco ute på gräsfältet.
Jag hade verkligen ingen koll på min kropp idag, kände mig mest som en sprattelgubbe med ben o armar flaxande överallt o blicken ner i hans nacke många ggr. Men jag är ganska slut efter helgen så jag har ngt o skylla på iaf.. Träningen skulle faktiskt ha varit 11,30 o inte 08,30 från början.

MEN! Det gick faktiskt VÄLDIGT bra idag trotsallt o Alco var superfin(: Vi red i största utsträckning på en volt som vi skulle öka o minska.
Sen la vi mycket vikt på att jag skulle ha honom stadigt i form o att övergångarna skulle va perfekta o att han inte ska slå sig fri i nedsaktningarna.. Även att han skulle länga ut steget bättre i traven.
Mamma o Monki var väldigt nöjda med oss idag så jag får oxå vara nöjd. Han kändes super fin trots allt o lite inverkan måste jag väl ha haft:P *ler*
Han har verkligen vuxit som häst i kropp o utveckling(:

Hämtade in Armani innan Monki åkte hem; skulle rida men hade ingen ork efter passet med Alco så de blev longering i pessoasystemet ist.
Hur som helst tkr hon har ser väldigt fin o trevlig ut och hon tror precis som vi att han kmr växa en bit till då bakänden är högre på honom.
Det kan mkt möjligt vara växtvärk som spelar in på hans protester med. Men det känns mest som om han bara är ute efter att ge igen. Petar man på med spöet svarar han med o stegra.. Han gör ingenting innan man petat på honom(:




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0