Sagohästen(:

Skulle skrivit igår men kom ärligt talat inte ihåg att göra det;D Så det får komma ett morgoninlägg här ist;D

Alco + Match hade vilat 3dagar pga jobb o dåligt väder så igår tog jag ett lösgörande ridpass på Alco ute på gräsfältet.
Han var helt underbar! Red honom i låg o lång form första halvan o mot slutet igen; förböjde honom i hörnpasseringar o på volter för o få igenom honom ordentligt. Red utåtställd emellanåt osv.
Han var supermjuk o jätte trevlig o rida. Gjorde lite skrittpirutetter , öppnor, slutor, framdelsvändningar.
Resten av passet bestod mest av övergångar, övergångar, övergångar. Han lyssnar jätte fint!(:
Skulle få mer power i galoppen så jag kickade till honom när han segade lite; han blev lite grining o svarade med o skjuta upp i luften *haha* Annars var gårdagens ridpass alldeles LJUVLIGT<3

Linade Matchen efteråt, målet med passet var att han ska lyssna på mina kommandon o de gjorde han jätte fort. Han är super duktig.. Nästan så man går o väntar på ett bakslag; de kommer ju alltid(: Så här medgörlig o lättlärd kan han omöjligt vara rakt igenom;D
Spolade honom sen, går o spola hela honom nu... Nåja nästan. Han tkr inte om o få vatten på bakbenen utan hoppar runt då *S* Men resten kan man spola utan större svårigheter. När han tkr att han är klar så går han gärna rakt ut ur spolspiltan även om man så lägger hela sin vikt på honom för o backa tillbaka honom.. Envis som få(:

Armani kommer hem på fredag igen:D Sen ska han sättas igång ordentligt. SKÖÖÖNT.. Drömde om honom i natt faktiskt *hmm*

Nåja det var gårdagen de.. Nu ska jag lina Alco i pessoat innan de får komma ut i hagen. Sen ska jag köra om foderhandlarn på väg till jobb o hämta regntäcket jag beställt till Match:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0