Dressyr med prins Alco:)

Vi körde en 30 minutare ute på gräsfältet.
Efter att jag tjurat på honom i förrigår när han inte svarade för halvhalter så tog han dom så bra idag. Nästan så det blev tvärnit vargång jag pillade lite extra med lillfingret.
Körde mkt lösgörande idag, så jag red honom helt o håller i låg o lång form. Blev mkt sidvärtsrörelser o övergångar +bakdelsvändningar. Han svarade superfint för allt; vissa dagar är han bara så där extra bra! (:

Match ska få vila någon dag nu så det inte blir för mkt "träning" men däremot blev det lite träning med att spola honom idag ist.
Tog in honom i spolspiltan o efter en stund stod han helt stilla när jag spolade frambenen hela vägen upp + bogpartiet och nästan hela halsen.  Det går framåt minsann:D

Snart kommer Armani med hem o ska få komma igång ordentligt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0