En bra dag

ÄNTLIGEN en ledig dag efter flera dagars jobb i följd.. Kroppen gjorde ngt galet ont igårkväll. Kommer aldrig  ställa upp på såna arbetspass i följd igen; man ska själv orka oxå:/

Var trött i morse och hade bergis kunnat sova bort hela dagen men kände att jag behövde komma igång i tid.
Släppte ut Nasse o Armani o red sedan ut med Alco.
Hur pigg o stark som helst, hade spring i benen om ngt;P Vid en galoppfattning for han iväg som ett rött-sträck så det var bara o sätta sig tillbaka o börja få stopp *hjälp*
Ny fattning o halvhalter i vartannat steg, så kunde vi galoppera en liten sträcka *ler* Blev en lång avskrittning hem på helt lång tygel, han känns så lugn o avslappnad i trafiken min prins.

Efter en kombination av frukost/lunch med mammsen o Jenny sen så red jag Praxis. Började på rakan i vanlig ordning. Idag var han lite hetare o ville springa fort hemmåt. Kändes lite arg på mig när jag bromsade upp honom, men han förstod tidsnog att han skulle gå ordentligt hem med(A)
Skrittade sedan på volter i "paddocken". Höll på o gå omkull när han snubblade till vid ett tillfälle. Han fick knappt fäste igen. Hann tänka ut vilket håll jag skulle satsa på o kasta mig åt för o slippa bli klämd under honom, men han fick som tur var rätt på benen igen *pustar*
Sedan skrittade Jenny honom med:D

Sist med inte minst tömkörde jag Armani i "paddocken". Han var väldigt slö o trött. Tror han är seg sen gårdagens genomkörare.
Tömkörde honom på en stor volt över cavaletti och trots att han kändes slö var han super duktig:) Lätt det bästa tömkörningspasset med honom hittills!:D

Håller på att täcka ner dom förfullt nu o eftersom Armani inte är rakad så får han sova utan innetäcke from i natt, väntar lite med Alco där(:

Har även nästan bestämt mig för att jag ska börja åka iväg och simma med Armani=) Ska följa med Jenny o Dennis nästa gång de är iväg o titta..
Kanske blir ngt man gör lite med det kommande tillskottet i familjen med:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0