Träning i det fria:)

Jag är säkert tjatig men jag tycker verkligen att träning i det fria längs grusvägar etc är det som ger mest när man tränar. Den naturliga bjudningen framåt är det perfekta tillfället att köra olika "övningar".

Idag började jag med o rida Armani. Tog först rakan; han var muppig o protesterade lite emellanåt.. Sista sträckan hemåt hade han rumpan åt alla håll o kanter. Jag blev förbaskad o gick på honom o tryckte fram honom i galopp... Han ska inte hålla på o studsa o backa ut på åkern o ha sig, ska den unge mannen ha klart för sig. Här är det FRAM som gäller.
Tyckte inte detta räckte så vi tog grusvägen fram o tillbaka till Bakvången med. Mkt trav o galopp ditåt o hemåt satte jag mig ner i traven o verkligen arbetade honom.. Skänkelvikningar sicksack undan både höger o vänster skänkel; satt som en smäck! Hur lätt som helst... Har bara gjort detta i skritt innan... Tror att det var just att vi verkligen var ute i det "fria" som avgjorde att det gick så lätt... Hade vi suttit o tragglat i en paddock hade han säkerligen bara tjurat.
Nåja, körde även galoppfattningar o han fattade rätt hela tiden(: Verkligen jätte fin o rida på tillbaka vägen *mer än nöjd*

Slutligen var det Alco's tur.. Tog oxå bakvången fram o tillbaka.
Han var grymt pigg, men hur duktig som helst:) Blev lite öppnor o slutor ditåt o hemåt körde vi skänkelvikningar i både trav o galopp=)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0