Ridhus

Vädret idag har bara varit så "OORRRRHH"... O motivationen inför tävlingen på lördag sjönk i botten när jag kollade ut i morse.. MenMen(:

Det var några solglimtar när jag slutade för dagen så jag tog ut Armani för o lina honom i pessoat.. Hann bara skritta fram honom, för när jag sedan skulle spänna fast honom hoppade han upp i famnen på mig o stod o skakade; sedan öppnade himmlen sig. Regnet piskade så det dånade o att få in Armani från paddocken var inte det lättaste då allt var farligt. Från paddocken och in hann vi alltså bli dy blöta från topp till tå.

Hade ordnat släp sen innan så framemot 19.00 lastade jag Alco o körde ner till Vallby för o rida dressyr; INOMHUS;) Tsm med Nathalie och Pluto.
Vi har inte kunnat träna riktigt på länge så han var stel o gick emot. Halvhalterna tog han knappt, o i galoppen fick jag kämpa som ett djur för att kunna samla ihop honom.
Vi ska åka dit i morgon kväll igen o då går det säkerligen mkt bättre. Han kan vara så här ibland när han inte gått ett dressyrpass på länge. Får bara vara glad att det inte var idag vi skulle tävla:D

Just ja; sen har mamma bokstavligen FÅTT två hästar som vi inte vet var vi ska göra av... Hur kan man ge bort sina djur:O
Fullblod 5 år. 173cm hög. Fux
Arab 16 år. 153 hög. Vit.
Någon intresserad?:) Sara var sugen på fullblodet iaf(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0