Snö

...i mängder^
Att det på ett dygn kan komma över en halv meter snö; är för mig väääldigt ovant. Det är ju trots bara November:O
Detta var natten mellan fre-lör; så jag fick skotta i 1,5h för o ta mig till jobb på lördagsmorgonen.. O jag tror aldrig att jag hade kommit dit om det inte tillslut dök upp en traktor som hjälpte mig o gräva fram bilen o göra "fri väg" ner till vägen; TACK främling.

Emma red Alco i snön i lördags; i går fick han vila..
Idag hade jag tänkt busa i snön med honom med det blåser kraftigt o snöar så det kändes som om det skulle bli så där skönt o han hatar det.
Däremot är han o Match ute i hagen o får stå ute någon timme till(:

Funderar på o byta box på dom nu när Armani inte är hemma. Att ha Alco i Armani's box, Match i Alco's och att sedan Tjalle får Match.
Tjalle ja; hur i hela friden ska jag kunna köra hem honom nästa helg:O Mitt enda hopp är att det inte blåser så att vägarna är fria o körbara. Vore ju snyggt o sätta sig i snö med transport; ännu mindre att få sladd:S HUAH!
Mattias som är van yrkeschafför o som kört lastbil året runt vill inte ens köra hem honom till mig då han menar på att en framhjulsdriven bil som har släp bakom blir MKT svårare att hantera i detta väglag.
Han förklarade så bra men jag har glömt, HAHA:P




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0