Tävling:)

Vilket avslut på tävlingsterminen; iaf poängmässigt.. Jag är NÖJD(:
Kanske för att jag tog allt med en klackspark o inte ställde så stora krav?(:

Regnade konstant hela morgonen o jag ville verkligen inte lasta ur; men tillslut var jag/vi tvugna. Framridningen var tack o lov i ridhus *puh**
Han kändes SUVERÄN på framridningen o verkligen bjöd fram; mamma sa "rid så när du kommer in oxå så går det bra".. Men det gör man ju aldrig när man är nervös;) men dock^

Inne på banan blev han spänd o ville först inte gå nära de vita dressyrstaketen. När vi fick "startsignal"  skulle jag lägga en volt innan jag red upp o då bjöd han på staketen o trodde han skulle hoppa.. Haha; ist för o va smart o lägga en volt till vände jag upp mot domarn o var inte alls i rätt linje.
Överlag kändes han fiin; inte lika bra fram som på framridningen o jag la en förstor volt på ett ställe o givetvis red jag med omkullagda händer; seen NÄR vet jag inte hur man håller dom?! Sånt blir jag sur på.
Men vet ni.. När Alco var lastad o vi gick in i sekreteriatet låg jag tvåa på 62,143%!(; Vi stannade kvar tills jag låg nedanför prispallen om i fall att. Men jag låg tvåa länge; sedan trea.. Efter ett tag delad fyra o kort där efter delad femma.. När jag slutligen halkade ner på delad 6.a var vi utan för placering o åkte hem.
Hemma sen kollade ja resultaten o såg att vi till slut hamnade som delad 8.a(:
Min prins är bäst<3 Nu blir det tävlingsuppehåll till iaf Mars månad.

(uppdatering.. Har nu granskat videon + protokollet o tkr att en; eller rättare sagt två kommentarer är orättvisa. Se o säg va ni tkr.. Första snett igenom där det är skritt 3-5 steg fick jag avdrag o kommentar "skrittar ej" o i andra snett i genom med lika många steg får jag "svag visad skritt".. Kan någon berätta för mig HUR man skrittar en häst i så fall?:))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0