Tuffa till mig

Tog ett litet ridpass på Armani i morse innan han fick komma ut till Alco o Match.
Han var lite busig o när han såg de springa i hagen försvann han under en o försökte förjäves komma på ngt hyss; men han gjorde tack o lov aldrig något.
Skrittade länge; mkt på en 8.a för att böja igenom honom + på fyrkanten där jag gjorde framdelsvändningar i hörnpasseringarna(: Han är väldigt väldigt svår o få igenom i högervarv o lurar en ofta när han i själva verket bara ställt nacken. Men med lite "jävlar enamma" går det:
Fick verkligen rida i traven så det känns i magen såhär efteråt *S*; blev även en del galoppfattningar.

Med o tuffa till mig menar jag att jag önskar verkligen så mkt att jag varit totalt orädd när jag satt i sadel på Armani; att jag vågade gå på o rida fram oavsett vad.
De lilla han gjorde idag skrämmer mig inte o jag gick på o tryckte fram. Hade jag gjort så alltid hade jag idag haft en mkt trevligare o mer välriden häst. Men jag litar inte på honom, o vågar inte just nu.

Dock väldigt nöjd med dagens ridpass o han skötte sig finfint:D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0