Dressyr i det "fria"

Jahapps, den där förkylningen som varenda kotte har/har haft o som jag lääänge undvikit flög på mig här om dagen så man mår inte helt kul.
Red ut ihop med Linda o Armani på Alco igår, det var nätt o jämt man orkade.

Idag satsade jag på ett dressyrpass på Alco innan han fick komma ut.
Vääldigt kallt o jag ur form som sagt; så jag valde o rida ut o träna halter o ökningar under ritten ist. Han dansar gärna runt med rumpan när man gör halter från trav o efter att ha analyserat mig själv o VARFÖR han gör så insåg jag att jag släpper hela underskänkeln.. När jag höll om ordentligt blev det perfekta halter.
Provade halter från galopp o det var verkligen svårt. Vet att även Viktor hade svårt o få till dom när de red LA i somras.
O nu, trots att jag red in i halten o verkligen höll om så dansade han runt med rumpan innan han stod stilla o då i form av en ostbåge.
Gällde o pressa ner rumpan i sadeln o verkligen sitta; så gick det minsann:)

Har inte börjat träna på LB3 programmet än, orkar inte.
Får jag inte in det så tänkte jag bara ta LC så det är inte hela världen(:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0