Joggingpass + dressyr

Linda hinner inte komma till Armani idag så jag tog ett litet "joggingpass" på honom(: Han var super duktig o framförallt SNÄLL:O
Inga konster överhuvudtaget o mot slutet av ritten fick jag honom tom att trava på friskt framåt(: Jag tror dock att de kommer få påpekat att de rider i undertempo i helgen för han är verkligen SEG att få fram.
Så vida han inte tkr det är lajbans att komma på ett nytt ställe o är pigg o gla ist *ler* Vi får se som sagt(:

Direkt efter sen tog jag o red Alco.
Uppvärmningen på rakbanan blev som en tidigare gång att han blev arg o bara backade o svarade med o stegra när jag smackade fram eller drev på. MEN, efter att jag fått ett ordentligt utbrott på honom gjorde han inte ett endaste hyss utan gick strålande bra när vi tränade på gräsbanan.
Red lite sepentiner o tränade lite på galoppmomentet i LB.n, sedan red vi igenom hela LC.n med..
Idag lyssnade han kanon bra för halvhalter (efter att jag varit arg då förståss). De gjorde att övergångarna inte var mjuka o fina utan med markanta så jag studsa mest till i sadeln (som ni kan se från filmen när jag rider LC.n för något blogginlägg sedan. Blir ett eller två sådana "avbrott" har jag för mig.)

Nu ska jag ta det lite lugnt o sedan göra mig färdig för ett arbetspass(:
I morgon är en ännu stressigare dag eftersom jag dumt nog jobbar 14-20 :/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0