Tjurig

Tog o red Alkisen efter jobb.
Uppvärmningen på rakan gick inge bra alls; skrittade lugnt upp o när han skulle fjanta förbi en vattenpöl o jag tryckte på honom blev han förbaskad o gjorde som han gjorde förra veckan. Stod bara o viftade med huvudet o backade. Hur mkt jag än smackade o tryckte på o styrde åt olika håll så fortsatte han backa i en cirkel.
Petade på lite försiktigt med spöet men han svarade med o små stegra.
Höll på o få nervsammanbrott på honom o visste tillslut inte hur jag skulle bära mig åt.. Så jag tog ett ordentligt grepp om spöet o gav honom en ordentlig smäll i rumpan; han svarade med att hoppa rakt upp i luften o slå bakut jäklar i det... Fortsatte dock att gå bakåt.
Arg som ett bi hoppade jag i stället av honom o daskade till honom igen o släpade honom med mig en bit för att sedan sitta upp på nytt.. Först DÅ var han "normal" igen.
Vet inte varför han gör så här; precis som om han är trött på o vara den där snälla som alltid försöker vara en tillags.. Han vill oxå kunna vara en mini-Armani ibland.
Träningen på gräset sen gick hyfsat; red programmen med ett spö i armvecken för att bli mer rak i ryggen o få bak axlarna + få händerna rätt placerat. ...o nu i efterhand känns de i kroppen vill ja lova. Men ack så nyttigt *ler*
Hans ena framsko är lite lös. HOPPAS den sitter tills hovis kommer på torsdag så vi kan fortsätta träna fram till tävlingen (gick inte att flytta fram tiden)..

Armani sen; han o Alco tycktes ha bytat "roll" idag för han skulle springa när jag skulle ha tag i honom.
Meen... Hämnden är ljuv. Tog Alco o Match o släppte dom i en annan hage.
Armani stog o gnäggade vid grinden när jag kom tillbaka men jag jagade iväg honom o tvingade honom o springa.
Sedan kom mot mig o stannade en meter framför; men jag vägrade ta honom förens han stod ända framme hos mig; vilket han snabbt fattade o gick den sista metern med.
Honom linade jag över bommar i pessoat, gick väldigt bra.
Men överlag tkr jag att jag haft bråkiga hästar idag; den ända som varit mysig o velat ha uppmärksamhet är Match<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0