Hundvakt

Är hundvakt över helgen åt en arbetskamrats hund.
En riktig bjässe.. När jag kom gåendes in med Match o Challis igårkväll stod mamma o höll honom o Match bara tvärnitar o spänner upp sig; han undrade väl vad det var för monster som stod där och tittade på honom.
Idag har alla hästarna fått hälsa på honom när de var ute i hagarna och var då mindre misstänksamma *haha*
Kan inte påstå att jag är någon jätte bra hundvakt; och känner än mindre att jag vill ha hund...
Han får mat och vatten och kommer ut på "kisse-rundor" stup i kvarten iaf. Han går dessutom väldigt långsamt så när det kändes väldigt lätt vände jag mig om o såg att halsbandet åkt av honom så jag var ute o gick med kopplet ist *asg* Hunden sen låg på rygg en bit bort o gned in sig i hästskit *SUCK*

Idag blev det ett dressyrpass på Challe efter jobb; körde en riktig genomkörare och jobbade honom länge i skritt i början.
Böjde igenom honom på volter mm och tillslut var han riktigt mjuk o fin. Traven var jätte fin o sedan galoppen där jag aldrig ridit ihop honom utan mest stått i lätt sits och låtit honom gå på satte jag idag ner och samlade ihop honom.
Han tyckte det var jätte jobbigt och när han började sakta ner till trav tryckte jag till honom o han svarade med ett bocksprång *skratt* Han är verkligen rolig att rida men kräver sin ryttare då han drar pennor med alla andra jag ser på honom. Det går inte o tramsa med honom utan raka rör från start till slut så har man världens trevligaste häst(:
I höger varv på långsidan mot utgången galopperade han på tvären o gasade så in i vassen; var gång jag gjorde en förhållning eller försökte fånga upp honom saktade han av så ist fick jag driva ännu mer på "bomben" o därifrån få ut rumpan i spåret o de gick minsann.=)
Man måste överlista honom men är man envis så(:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0