Ska det vara så ska det vara på riktigt

... så det så:)

Tömkörde Armani i morse; han var helt pigg o glad o framåt(:
Gick över till o träna på skänkelvikningar åt båda hållen; begärde max 2-3 steg åt gången.
Åt höger gick det helt ok men åt vänster satte han sig på tvären direkt.. Han tror ju själv på att han kommer undan så fort han börjar stegra eller trampa på stället; men fet GLÖM...
Tror jag tömkörde i 1,5 timme. Han var så trött efteråt och det fanns inte en torr fläck på honom, men jag hade gett mig fan på att han skulle göra vad jag bad om och till slut flyttade han sig åt både höger o vänster som om han aldrig gjort annat..
Tänkte ta o tömköra i morgon igen och hoppas på att han kommer sköta sig från början så vi slipper tjaffsa.

Under eftermiddagen sen kom Camilla och Moa med Flisan; o Moa hoppade på gräsbanan. Så duktig hon är(:
Amanda gick ut o longerade Match på gräset undertiden för att sedan hänga.. När Moa var färdig riden gick jag o Amanda bort till paddocken där hon fick fortsätta att rida för att sedan sitta upp.
Han blev återigen rädd när han fick ryttare på ryggen o for rundor men jag höll honom kort i linan och fick tag i Amandas ben och höll kvar henne.. När han slutat fick hon hoppa av igen.
Kom på att det är när han får rörelse på andra sidan (höger) som han blir rädd så hon fick hänga från den sidan ist, i böjan var han spänd och misstänksam men sedan gick det jätte bra:)
Det är så här att när man tagit sig på något och påbörjat något så ska det ske regelbundet och inte spontant då och då.. Därför kommer Amanda få börja med att hänga/rida på Match ist då hon redan är här 2 dagar i veckan:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0