Skapligt väder

Hör o häpna; det är nästan varmt ute idag!! ;) Det är lite vind fortfarande men det bekommer mig inte ett dugg:D

... förresten jag vet att gårdagens inlägg blivit dubbelt, varför vet jag inte och jag kan inte iheller ta bort det för då försvinner båda^^

När hästarna kommit ut i hagen körde jag till Sydslätten och kollade på Moa som tävlade:) Sååå duktiga de var! Nollade i båda klasserna.
Sån skillnad det är på alla dessa ponny ryttare; överlag har tjejerna hästar det bara är att styra och åka på; men ett fåtal.. Däribland Moa har hästar de MÅSTE RIDA, annars kommer de inte över ett hinder... Det är sånt jag tycker är ROLIGT att se:)

Var hemma lagom till 10,30 igen så jag kunde ta in och rida Alco innan de skulle få lunch:)
Vi red på gräsbanan och mammsen la ut cavaletti till oss på 3 olika ställen som vi nyttjade hela passet mer eller mindre. Han var pigg och glad och skit duktig! Vilket häst jag har:D .. idag är han DYR <3

De fick lunch sedan och vi tog paus; därefter tog jag ett likande pass på Challe som jag gjorde med Alco :)
Bytte till det ljusblåa tränset på honom och provade sätta på pelhambettet.. Vill se hur han är att rida på det då han behöver ett skarpare till påskhoppet om Amanda överhuvudtaget ska kunna få stopp på honom igen.
Kände dock ingen skillnad;P men nu använde jag förvisso den "vanliga" ringen.
Han var super fin i stort hela ritten; jag är super nöjd. Lite busig i galoppen dock och hade ett starktbehov av att klämma in lite bocksprång; men det var inte värre än att stod man i lätt sits i galoppen märkte man knappt av dom.
Han är ett riktigt krutpaket numera; vilket är ganska kul;)

Armani longerade jag i pessoat samtidigt som mammsen linade Match med sadel(:
Armani kändes lite trött, men det är kanske inte så konstigt efter att sprungit non stop i hagen 30 minz när de fick komma ut.. Han slet sig nämligen från mig precis innan jag skulle släppa honom så han sprängde sönder grimskaftet och jag gav mig fan på att få tag i honom igen o dra av grimman... Mamma var dock den som slutligen lyckades fånga in monstret ...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0