Back in buisness

Tillbaka på hemmaplan igen och började morgonen i sadeln(:
Efter clinicen med Andreas Helgstrand i torsdags (som för övrigt är en av mina största förebilder) längtade jag hem o få använda mig av alla tipps:D

Med mig från Göteborg hade jag ett nytt träns till Challe och en ny ridjacka till mig:)
Bara de var man ju sugen på att inviga så fort de gick *skratt*
Challe var mjuk o fin idag, tränade på att ha han stadigt på tygel när vi gick på en 8.a då han gärna kör upp huvudet när man ska ställa över.
Kämpigt men vi fick till det efter ett par försök(: Han är lätt att lära men han är inte direkt skolriden(:

Alco blev det oxå ett dressyrpass på; gick inget vidare får jag väl säga. Han var helt för pigg o mest uppe på tårna. Allt skulle gå i full fart, här skulle det inte samlas och annat "trams". Kommer man urbalans när man inte hinner med i svängarna gör han galoppombyten ist.
Han får nog ha några dagar o springa av sig innan jag kan börja ställa mer krav på ridbanan=)

Löslongerade även Armani; som var grymt pigg. Brallade rundor gud vet hur många varv; men jag var väldigt yr när han väl stannade. Haha(:
Aja huvudsaken är väl att han hade kul;P


Idag får ni bilder på mig o Challe i vår nya utrustning + att ni får se hur lång jag är på honom;)
Kom ihåg, jag är 177 o han 152...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0